flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Електронний суд: як працюватиме і про які зміни потрібно знати українцям

23 червня 2018, 09:23

На початку червня в 18 українських судах почала працювати система "Електронний суд". Хоча нововведення наразі запустили тільки в тестовому режимі, юристи вже пророкують йому перспективне майбутнє. Сайт "Сегодня" розбирався, як нова система полегшить життя українцям і коли працюватиме по всій Україні.

Що таке система електронного суду?

Системи електронних судів давно працюють у багатьох країнах світу, але до України нововведення все ніяк не доходило, а влада мотивувала такі затримки браком фінансування. Але ось 4 червня відразу 18 вітчизняних судів почали тестувати Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (ЄСІТС) – "Електронний суд".

Система запустилася в судах Києва, Одеси, Вінниці і навіть в Донецькому апеляційному адміністративному суді (наразі працює в Краматорську).

Головне нововведення електронного суду – це можливість подавати позови в онлайн-режимі. Також можна відправляти копії документів учасникам судової справи, отримувати судові рішення, повістки і інші документи в електронному вигляді.

Щоправда, для того, щоб скористатися цими привілеями, потрібно отримати цифровий підпис і створити поштову скриньку на домені mail.gov.ua.

Як працюватиме нова система? В цьому питанні детально розбиралися журналісти ТРК "Україна".

Отже, варто зазначити, що електронний суд дасть українцям такі можливості:

самостійно подавати позови через інтернет;

контролювати свого представника, а саме, своєчасність його дій;

миттєво отримувати повідомлення про те, що проти вас подали позов;

відслідковувати хід справи і подані процесуальні заяви;

оплачувати судовий збір через інтернет.

Як зареєструватися в системі?

Для того, щоб скористатися системою електронного суду, необхідно відкрити обліковий запис на сайті mail.gov.ua. і отримати ЕПЦ (електронний цифровий підпис). На сайті є кілька варіантів реєстрації – звичайний і з допомогою ЕЦП; для того, щоб мати доступ до електронного суду, потрібно реєструватися саме через ЕЦП.

Якщо у вас вже є поштова скринька на mail.gov.ua, тоді потрібно тільки отримати цифровий підпис і прив'язати її до профілю користувача.

Наразі для формування і подальшої подачі до суду документів доступні лише п'ять видів позовних заяв, а саме:

заява про усиновлення дитини;

заява про позбавлення батьківських прав;

заява про виселення;

заява про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням;

заява про уточнення списку виборців.

Разом з тим, забезпечивши запуск "Електронного суду" та його тестування у пілотних судах, державне підприємство "Інформаційні судові системи" продовжує працювати над реалізацію наступних модулів електронного судочинства, якими передбачається наповнення "Електронного суду" шаблонами усіх процесуальних документів за усіма видами судочинства.

Державна судова адміністрація України буде вдячна за пропозиції щодо вдосконалення роботи сервісу. Свої пропозиції та зауваження прохання надсилати на електронну адресу: e.court@ics.gov.ua

За матеріалами ЗМІ

   

Джерело:

www.rsu.gov.ua

Прес-служба РСУ